czwartek, 31 października 2013

19. Dotyk Gwen Frost

Tytuł: Dotyk Gwen Frost
Tytuł oryginału:  Touch of Frost
Autor: Jennifer Estep
Tom: 1
Seria: Akademia Mitu
Wydawnictwo:  Dreams
Liczba stron:  312
Cena z okładki:  34,90 zł
Ocena: 9/10





             Po książkę sięgnęłam chętnie, szczególnie, że została mi ona zaproponowana wcześniej, więc sądziłam, że jest warta przeczytania itd. Jak zwykle nie pomyliłam się :).
" Dotyk Gwen Frost " jest powieścią , a właściwie trylogią fantastyczną. Według mnie autorka wykonała kawał dobrej roboty na wymyślaniu Gwen i ogólnie wszystkich postaci. Głównie gratuluję jej wzięcia pomysłu na włożenie - dodanie do tej książki - mitologii greckiej, która przeplata się z rzeczywistością .

Warto również wspomnieć, że akcja książki i wstąpienie Gwen do Akademii Mitu zaczyna się po tragicznej śmierci jej matki .
Książka opowiada o pewnej dziewczynie - Gwen Frost, która jest Cyganką i ma siedemnaście lat . W jej rodzinie każda kobieta obdarzona jest inną mocą np. jej babcia potrafi wyczytać przyszłość, jej mama umiała wyczuć prawdę, a ona sama . . .    Ona sama potrafi za pomocą dotyku poznać całą historię osoby, bądź przedmiotu.

Właśnie z tego powodu została wysłana do Akademii Mitu - szkoły, w której uczą się Spartanie, Amazonki, Rzymianie , Celtowie itd.
Gwen w tej szkole sprawia wrażenie szarej myszki - z nikim się nieprzyjaźni, jedynym kontaktem z innymi uczniami są ich prośby w odnalezieniu zgubionych przedmiotów. Jednak Gwen się z tego powodu nie zamartwia, ponieważ nie chce dołączyć do grupy, w której liczy się kasa i desingnerskie ( czyt. dizajnerskie ) ciuchy.

W opowieści podane mamy, że dziewczyna ma siedemnaście lat , chociaż według mnie jest jak na swój wiek bardzo rozsądna.

Akcja jest bardzo fajna, wartka,  szybko płynie, a ja wciąż do tej książki wracam, bo dla mnie za szybko się skończyła. Jednym z plusów dla pani Estep jest to, że mimo szybkiego nurtu książki nie sposób się zgubić. Autorka zadbała o momentowe dawki rozrywki, humoru oraz częste zwroty akcji.
Motyw jest tak troszkę detektywistyczny i mniej więcej można się połapać co zaraz się wydarzy, ale to nie zmienia, że książka jest bardzo ciekawa.

Moim zdaniem pani Estep spisała się naprawdę świetnie, pomimo jakichś niezauważalnych wręcz nie dociągnięć. Książka jest naprawdę jedną z lepszych jakie czytałam, ponieważ naprawdę można się w nią wczuć :).

Książkę serdecznie polecam i mam nadzieję, że niedługo usłyszę i Wasze recenzje.





Pozdrawiam, Kaśka :))



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...