sobota, 29 września 2018

378. Unf*ck Yourself. Napraw się!


"[...] gotowość to stan, w którym potrafimy zaangażować się w nasze życie i zobaczyć swoją sytuację z nowej perspektywy. [...] Sam odpowiadasz za swoją gotowość do zmiany - nie ruszysz naprzód, dopóki nie zdecydujesz się zrobić następnego kroku."

Czy zdarzają Wam się myśli na temat tego jak jesteście leniwi, słabi, że nie potraficie sobie poradzić z czymś? Takie małe demotywujące stworki, które zniechęcają Was do pracy czy samorealizacji? Tak, ja też je mam, a Gary John Bishop w swoim poradniku opisuje nam jak sobie z nimi poradzić. Jesteście ciekawi moich wrażeń? Zapraszam!
Zabierając się za tę książkę potrzebowałam mentalnego kopniaka, który pomógłby ruszyć mi się z miejsca. Przede mną, a nawet już w trakcie, klasa maturalna i organizacja czasu, a nawet myśli, to coś, co musi zostać wprowadzone w życie jak najszybciej, a nie udałoby się to bez odpowiedniej dawki motywacji. Pytanie tylko czy dostałam ją od tej książki...

"Z ostatniej chwili: twój dialog wewnętrzny pieprzy ci życie na mnóstwo sposobów, o których nie masz nawet pojęcia!" 

Gary pisze przyjemnym w odbiorze językiem, nie zawsze będzie miło i przytulnie, ale o to w tej książce chodzi. Ma ona skłonić odbiorcę do refleksji nad własnym życiem i zmotywować do zmian na lepsze. W przeciwieństwie do wielu innych poradników autor podchodzi do tematu z humorem i dużym dystansem - tego samego oczekuje od czytelnika.

Głównym tematem książki nie jest zmiana siebie na tzw. lepszą wersję, a docenianie tego, co nas otacza. Nie chodzi o to, by całkowicie się skupić na własnym ego i uważać się za pępek świata, ale zwrócić uwagę na swoje zalety, a także zaprzestać stawianie swoich wad na pierwszym miejscu w samoocenie. Z tym ostatnim sama mam problem, jednak książka w pełni nie pozwoliła mi sobie z tym poradzić. Prawdopodobnie jeszcze nie jestem gotowa na zmianę, następnym razem Gary ;) Nie odrzucam jednak tego poradnika, a nawet jestem pewna, że jeszcze po niego sięgnę!

Tytuł oryginału: Unf*ck Yourself. Get Out of Your Head and into Your Life
Autor: Gary John Bishop
Wydawnictwo: Insignis
Liczba stron: 240
Moja ocena: 7/10
Za książkę dziękuję Wydawnictwu!

2 komentarze:

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...